نصب و تجهیز سیستم های صوتی و پیجینگ در ادارات ،سازمان ها، دانشگاه ها ، سالن های کنفراس آمفی تآتر و مدارس و کلاس های آموزش

سیستم پیجینگ یا اطلاع رسانی عمومی وخصوصی در فضاهای بزرگ مانند بیمارستان،ترمینال و بیمارستان برای پخش انواع پیغام ها، اطلاعات و اعلام شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب سیستم پیجینگ امکان پخش پیام اپراتور را از طریق تمام یا بخشی از بلندگوهای موجود در فضا فراهم می شود.
اصلی ترین بخش در تجهیز سیستم صوتی در دانشگاه و مدارس ، ادارات ، سازمان ها و ادارات که باید مد نظر قرار داد محاسبه توان مورد نیاز در کلیه سیستم صوتی میباشد که شامل میکسر آمپلی فایر بلند گو و کابل و میکروفن  می باشد.
تجهیزات نصب سیستم پیجینگ و اینترکام
برای عملکرد صحیح و مناسب سیستم پیجینگ لازم است تا اجزای مناسب به درستی و با طراحی درست در کنار هم قرار بگیرند. به طور کلی یک سیستم پیجینگ از اجزای مختلفی مانند بلندگوها،آمپلی فایر، میکروفون پیجینگ و کابل کشی تشکیل شده است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.
بلندگو سیستم پیجینگ
بلندگو جز مهمی از سیستم پیجینگ است که برای توزیع صوت در مکان های مختلف استفاده می شود. چیدمان صحیح و کیفیت بلندگوها برای دستیابی به حداکثر کارایی بسیار مؤثر است. بلندگوها در دو نوع سقفی و دیواری به صورت توکار و روکار متناسب با کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. بلندگوهای توکار معمولاً در درون ساختمان و سیستم های روکار برای محیط های بیرونی استفاده می شوند. در حالت روکار باید خصوصیاتی مانند ضد آب و ضد گردوغبار بودن مورد توجه قرار گیرد.
چیدمان بلندگوها در انواع ساختمان ها بر اساس ابعاد و مقدار سروصدای محیط متغیر است. به طوری که در محیط های اداری کوچک در ازای هر ۳۰ متر مربع یک بلندگوی ۵ واتی نصب می شود. این در حالی است که در ادارات بزرگ با سر و صدای بیشتر در هر ۳۰ متر مربع دو بلندگوی ۵ واتی نصب می شود. در مکان های صنعتی و کارگاه ها برای نصب بلندگوی سیستم پیجینگ و اینترکام بیمارستان ابتدا میزان سروصدا و اغتشاش موجود در فضا سنجیده می شود.
 
استفاده از سیستم پیجینگ در انواع ساختمان های بزرگ
 
آمپلی فایر
برای تقویت صدا در سیستم پیجینگ از آمپلی فایر استفاده می شود. در واقع این دستگاه وظیفه تقویت و رساندن صدا به بلندگوها است.از آن جا که در طراحی سیستم پیجینگ ، تعداد زیادی بلندگو مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است تا در زمان انتخاب آمپلی فایر به تعداد بلندگوها و توان خروجی مورد نیاز توجه شود.
میکروفون سیستم پیجینگ
 
میکروفون سیستم پیجینگ صدای افراد را دریافت کرده و سیگنال الکتریکی را به آمپلی فایر منتقل می کند. محل نصب میکروفون سیستم پیجینگ معمولاً در اتاق های کنترل و یا محل های دارای خروجی مناسب می باشد. این میکروفون ها در انواع رومیزی، دستی و یقه ای قابل تهیه هستند.
کابل سیستم پیجینگ
نوع کابل در طراحی سیستم پیجینگ تأثیر به سزایی در کیفیت صدای پخش شده از بلندگوها دارد. از آن جا که کابل کشی طولانی تأثیر عکس روی کیفیت صوت دارد بنابراین بایستی جاگیری بلندگوها و سیستم کنترل باید به نحوی باشد که حداقل کابل کشی مورد نیاز باشد.